GR. „ŻUCZKI”
(6 latki)
Wychowawczynie: Sylwia Dulczewska i Monika Przybyszewska
Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej
Grupa „Żuczki” STYCZEŃ 2020
Bloki tematyczne:
Tydzień 1: Dawno, dawno temu…
Tydzień 2: Zabawa karnawałowa
Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka
Tydzień 4: Gdzie mieszkasz?
Umiejętności dziecka zdobywane w styczniu:
·Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski
·Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
·Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
·Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie, rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5
·Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
·Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
·Posługuje się nazwami miesięcy , posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
·Mierzy przedmioty
·Wie, co to jest karnawał
·Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami
·Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
·Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
·Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
·Próbuje odczytywać proste nazwy, krótkie wyrazy
·Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
·Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
·Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce
·Okazuje szacunek do czyjejś własności
·Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P, b, B, l, L, d, D, t, T drukowaną i pisaną
·Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
·Przygotowuje się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
·Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
·Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
·Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
·Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji
Opracowała: mgr Monika Przybyszewska