GR. „ŻUCZKI”

(6 latki)

Wychowawczynie: Sylwia Dulczewska i Monika Przybyszewska

 

 


Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej

Grupa „Żuczki” STYCZEŃ 2020

 

Bloki tematyczne:

 

Tydzień 1: Dawno, dawno temu…

Tydzień 2: Zabawa karnawałowa

Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka

Tydzień 4: Gdzie mieszkasz?

 

Umiejętności dziecka zdobywane w styczniu:

 

·Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski

·Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy,  opowiada o ilustracji

·Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi

·Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie, rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5

·Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy

·Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory

·Posługuje się nazwami miesięcy , posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu

·Mierzy przedmioty

·Wie, co to jest karnawał

·Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami

·Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności

·Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy

·Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi

·Próbuje odczytywać proste nazwy, krótkie wyrazy

·Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych

·Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną

·Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce

·Okazuje szacunek do czyjejś własności

·Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P, b, B, l, L, d, D, t, T  drukowaną i pisaną

·Określa miejsce wskazanych głosek w słowach

·Przygotowuje się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka

·Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania

·Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr

·Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)

·Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji

 

 

Opracowała: mgr Monika Przybyszewska